Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ
Jonáková, Zuzana ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na podmínky pro začínající učitele a jejich adaptaci po nástupu do zaměstnání na 1. stupních základních škol v České republice a na jejich úspěšnost, popřípadě neúspěchy a problémy, v práci s nadanými žáky. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou (sestávající z primárního a sekundárního průzkumu). Teoretická část sestává ze tří kapitol. První kapitola popisuje některá specifika učitelského povolání a situace nových učitelů krátce po nástupu do zaměstnání. Druhá se věnuje adaptačnímu procesu, podává přehled o podmínkách pro začínající učitele a programech na jejich podporu v současném českém školství, o legislativní úpravě dané oblasti, a krátké srovnání se situací v zahraničí. Následuje kapitola věnovaná teoretickému úvodu do problematiky mimořádně nadaných žáků, jejich identifikace a práce s nimi. Primární průzkum (dotazníkové šetření) se snaží identifikovat postoje k daným tématům přímo od začínajících učitelů (do dvou, respektive pěti let praxe) i jejich zkušenějších kolegů. Sekundární průzkum je založen na rešerši dříve publikovaných dotazníkových šetření provedených mezi učiteli a řediteli základních škol v posledních 10 letech. Výsledky potvrzují poměrně malé využívání uvádějících učitelů a adaptačních plánů či programů. Na druhé straně práci s nadanými žáky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.